torsdag 30. september 2010

Portforbud og politistreik

Folkens, jeg har det bra.
For de som har fått det med seg, så streiker politiet og militæret i hele Ecuador for øyeblikket.
Presidenten har, etter hva jeg har skjønt, trukket tilbake alle bonusordninger og tillegg politet tidligere har fått. De har derfor gått ut i en slags streik.
Vi ble hentet tidligere fra jobb i dag fordi det var for farlig for oss å være i sonene.
Mange banker her i byen og i resten av landet har blitt ranet de siste timene, og taxisjåføren varslet en ny revolusjon, - men jeg regner med at tanken om revolusjon er en anelse overdrevet.



Uansett, vi har frivillig portforbud og holder oss innenfor Casa Alianzas trygge vegger. Vi er trygge. Jeg har det kjempebra og en kveld med medvolontørene her på Casa, det er ikke til å forrakte. I kveld blir det fellesmiddag og nyhetssending. Jeg holder dere oppdatert, kjære venner.

1 kommentar:

  1. Høres ut som om det er livlige tilstander i Ecuador. Håper at det går bra med dere.

    SvarSlett